Meet your doom

Vadå, Gud finns inte?
Nej, Gud FINNS inte, han kanske bara är i luften ändå? utan att precis finnas.
Men det finns inget som tyder på att han inte finns heller. Så, tycker personligen att man borde hålla det osagt.
Men vi borde vara glada om nu han fanns, för mänskligheten tar död på sig själv.
Vi borde kanske dessutom inte förlita oss för mycket på Gud. Han ville ju faktist ta livet på oss allihop.
Men sen var han så dum så han lät Noak överleva, och föröka sig.
(För er som är lite allmänbildade och vet lite om biblelhistorierna osv, så kan ni den historien.)
Han ville dessutom splittra på oss, så vi inte skulle kunna förstå varann. Det var så språken uppkom.
skrivs det.
Dessvärre får jag inte det nogorlunda på rätt.  Vi avgudar någon som inte vill att vi ska diskutera och dessutom vill att vi alla ska dö, allihop.
Det är vansinnigt sjukt.
Men vi människor börjar mer och mer tänka för oss själva och förstör våra liv istället. Det är nog bara nyttigt att överlägga alla skuldkänslor, svåra frågor etc. på Gud.  Så man inte är lika dum som jag och bär omkring på dem själv.
Jag tror att vi alla skulle vara mycket lyckligare om vi inte bar runt på det där själva, utan lade dem just på Gud.
För om han nu inte finns, så mår han heller inte sämre av det, men vi får ändå ut alla problem om vi berättade för denne som inte finns. Det gör liksom inget, bara det att vi mår bra ändå.
Jag röstar ja till religoner.
Men jag tänker inte följa detta. Dåligt av mig.


________________________________________


Mörkt, kallt, ödelagt
Är det vad framtiden har att erbjuda?
Söndersprängda hus, misär
Är det vad vi siktar mot?
I så fall vill jag inte vara med om vår framtid
Jag vill inte vara med i ert system
Jag tar mig till andra världar
Glömmer allt i ett par timmar
Jag vill inte vara med
Jag vill inte


- Antakzams

Kommentarer
Postat av: Anonym

To quote Voltaire:



"If God did not exist, it would be necessary to invent him."

2009-02-04 @ 20:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0