Dum filosofi

"Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det"
Jajo, det är logiskt. Men jag skulle vilja välja NÄR jag ska göra det som ska bli rätt.
Och om man gör ingenting, vad händer då?
Blir det rätt eller fel då?

Och dessutom så ska ju allt ont ha något gott med sig. Så det blir ju kanske rätt då det blir fel iallafall.
och blir det rätt då det är fel så blir det fel, inte lika förståeligt eller logiskt på samma sätt längre.
För då kan man helt plötsligt inte skilja på rätt eller fel och det var ju säkert det första din förälder försökte lära dig i din uppväxt.
Då det nu inte är logiskt längre, varför drar man igenom det här.
Jag börjar helt vimsla in mig i en låt som jag inte ens gillar.

Men helt klart så lär det kvitta om man väljer rätt eller fel.
Väljer man fel har man fortfarande en "välja rätt" - gång till godo.
Så det spelar ingen roll hur det går, har jag rätt?

Så det är bara som han säger senare. "Lev med det."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0