Döden, närmare än man tror?

Om jag skulle ha dött igår skulle jag ju bara då ha missat en hel del.
Konstigt dock.. Det här med döden.
Det är en stor fråga alla ställer sig, "Vad händer efter döden/ Vad händer efter livet man har?"
Men man tror ju inte på magi nu för tiden, så vad får folk att tro att en skepnad, s.k. Gud, skulle räcka ut handen för oss?
Och var skulle vi existera efter livet? Då han en gång har räckt ut handen?  Det går ju inte att leva på molnen, de är ju bara vattenånga, det försvinner. Skulle vi hamna på en annan planet i sånna fall?

Men om vi spinner vidare, att vi på något sätt hamnar på ett oexisterande ställe på jorden eller annan stans i universum.
Vad skulle vi ha för skepnad? skulle vi vara ett så kallat "spöke", sån våldnad som folk tror att de fångar på bild?
Dock tror jag på det här med att själar "går igen", vilket inte går ihop med den här filosofin.
Släpper man inte taget om en person så stannar den kvar, så att ghosthunter har något att göra. Eller vad alla program på tv4+ heter. Så var min filosofi om själarna..

Men jag tror att allt blir Svart. Svart. Svart. Svart.
Som om man skulle somna, och sova föralltid, såsom Törnrosa, visst var det hon som sov i tusen år? Dålig på det där med sagor.
Men ändå,  man somnar in i sin kropp för sista gången. Man hamnar i en dröm, ett drömland. Även detta låter ju magiskt på något  sätt. Men man får sova resten av tidens existerande i vår värld, eller?

Det blev en hel del med frågetecken, nästan bara frågor.
Såna frågor som om man någon dag får svar på så kan man ändå inte dela med sig av..
Skulle man få reda på det på något mysko sätt medan man levde så skulle ju ändå ingen tro på en.
Kanske kommer en vidare tänkning då det gäller döden i ett annat skede.
Har inte tid att skriva mera nu, men detta var långt ifrån allt.

Jag vet att ni inte vågar kommentera, ni vet inte hur ni ska kunna toppa det här.

Kommentarer
Postat av: Alpharius

Vore väldigt trevligt om man fick sova ut då. Ungefär vad jag hoppas på.

2008-12-13 @ 02:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0